Eerste woonproject voor jongeren met autisme opgeleverd

Op 14 januari heeft Woonpartners het appartementencomplex ‘Het Boeket' aan de Margrietlaan-Bernadettestraat bestaande uit 53 appartementen opgeleverd. Tien appartementen hiervan zijn bestemd voor het eerste woonproject van Stichting LAT waardoor negen jongvolwassenen begeleid zelfstandig kunnen wonen.

Verhuis-Traject-Plan (VTP)

Helmond, 23 dec. 2009

Op dit moment werkt iedere bewoner met ondersteuning en begeleiding van Autismebegeleiding.nl aan zijn/haar verhuis-traject-plan. In voorbereiding op de aanstaande verhuizing naar het nieuwe appartement.

Samen met een begeleider worden alle zaken die te maken hebben met de verhuizing zoals o.a. verzekeringen, verhuisdozen, aanschaffingen, enz. in kaart gebracht. zodat er een duidelijk overzicht komt van wat is geregeld en wat nog geregeld moet worden.

De oplevering van de appartementen staat gepland in de 2e week van januari 2010.

Bijzondere bijstand

Er dient allereerst te worden bekeken of er een zogenaamde "voorliggende voorziening" aanwezig is.

Huurtoeslag (jonger dan 23 jaar)

Huurtoeslag
Voor de huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan € 647,53 per maand. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens op € 357,37 per maand.Bovendien mag uw inkomen niet hoger dan € 21.450 per jaar zijn als u alleen bent, of € 29.125 als u samenwoont.Huurtoeslag kun je aanvragen bij: http://www.toeslagen.nl/particulier/huurtoeslag.html

Stichting LAT in gesprek met gemeente Helmond

Vandaag hebben we(Tiny Thijssen en Harold van der Horst van Stichting LAT) een gesprek gehad met Wethouder Boetzkes en Ad Ketelaars van de gemeente Helmond.