Wooninitiatief voor (jong)volwassenen met autisme

Stichting LAT heeft als doel het creëren van woonruimte voor jong-
volwassenen met een autisme spectrum stoornis, vanaf een normale begaafdheid, die met begeleiding ZELFSTANDIG kunnen wonen. Op deze manier bieden wij ze kwaliteit van leven en een kans om een eigen leven op te bouwen in de maatschappij. Een eigen woning is daarbij een belangrijke voorwaarde.

Woonpartners

Na een zoektocht naar geschikte woonvormen, die voldeden aan de woonwensen en eisen van onze stichting, bood Woonpartners in sept 2008 ons 10 appartementen aan verdeeld over 2 bouwlagen in het nieuwbouwproject ‘Margrietlaan - Bernadettestraat’ te Helmond. Dit project pastte geheel in onze doelstelling.

Bent u geïnteresseerd en woonachtig in de regio Helmond, dan kunt u contact met ons opnemen per e-mail; info@stichtingLAT.nl

Margrietlaan/Bernadettestraat

Volgens planning zullen de woningen begin 2010 (jan. 2010) worden opgeleverd. Ondanks de beperking in hun dagelijks functioneren, kunnen toekomstige bewoners hier begeleid zelfstandig wonen. Elke jongvolwassene krijgt een eigen appartement van ± 90m². Een appartement krijg de bestemming van gemeenschappelijke ruimte.

• Begunstigers
  • Woonpartners