Project Margrietlaan

Informatie over Woonpartners en het project aan de Margrietlaan

Huisvesting bijzondere doelgroepen een belangrijk speerpunt
Woonpartners is de grootste corporatie van Helmond en ondernemend ingesteld. We houden ons continue bezig met het verbeteren van de kwaliteit van wonen. We ontwikkelen daarvoor goede betaalbare woningen om te voorzien in huisvesting voor iedereen die daar behoefte aan heeft.

Gezien de ontwikkelingen in de samenleving schenkt Woonpartners ook bijzondere aandacht aan voldoende passende huisvesting voor specifieke doelgroepen. Zoals ouderen, mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, kansarme jongeren of mensen met woonbegeleiding. Wij vinden dat deze mensen niet alleen het recht hebben op een goed dak boven hun hoofd, maar ze moeten zich ook thuis voelen in hun woning.

Samen met diverse zorg- en welzijnsinstellingen proberen wij nieuwe projecten op te zetten om aan de toenemende vraag te voldoen. Toen Woonpartners hoorde dat Stichting LAT op zoek was naar woonvormen voor jongvolwassenen met een autisme spectrum stoornis, keken wij natuurlijk naar de mogelijkheden binnen onze corporatie. Een zeer geschikte kans deed zich voor. Op de hoek van de Margrietlaan en de Bernadettestraat in de Bloemenbuurt in Helmond-Oost is de bouw van een nieuw appartementencomplex gestart.

Wonen aan de Margrietlaan
Het appartementencomplex telt in totaal 53 huurappartementen verdeeld over vier bouwlagen met hieronder een souterrain. Het merendeel van de appartementen betreft 3-kamerappartementen. Daarnaast kent het complex enkele 2-kamerappartementen en twee royale 4-kamerappartementen. De woningen hebben een bergruimte in de woning en in het souterrain voor het stallen van fietsen en dergelijke. Vanwege de centrale ligging van dit complex zijn de woningen zeer geschikt voor alle doelgroepen bestaande uit één-, of twee persoonshuishouden. Stichting LAT heeft 10 appartementen aangeboden gekregen verdeeld over twee bouwlagen. Ondanks de beperking in hun dagelijks functioneren, kunnen toekomstige bewoners hier begeleid zelfstandig wonen. Elke jongvolwassene krijgt een eigen appartement van ± 90m² en er is evt. een mogelijkheid tot het creëren van een gemeenschappelijke ruimte.

Interesse?
Als u aansluit bij de doelgroep van jongvolwassenen met autisme is het wellicht voor u ook een mogelijkheid om u aan te melden voor een appartement in de Margrietlaan of wellicht elders. Bent u geïnteresseerd en woonachtig in de regio Helmond, dan kunt u het beste contact opnemen met Harold van der Horst (0610 406 701) of Tonnie van de Kerkhof (0612 892 322) beiden van de Stichting LAT. U kunt ook per e-mail reageren; info@stichtingLAT.nl.