Presentatie Autismebegeleiding.nl

Helmond, 23 maart 2009

Op maandag 22 maart jongstleden stond onze bijeenkomst in het teken van de presentatie van Autismebegeleiding.nl. Zij gaan begeleiding geven aan de bewoners van het woonproject 'Margrietlaan'.

Aan de hand van een PowerPoint-presentatie vertellen de heren Van IJken en Van de Kam hoe zij ruim vijf jaar geleden hun bureau hebben opgezet, hoe dit zich ontwikkeld heeft, wat hun drijfveren zijn, welke zorg zij aanbieden en welke visie zij hebben. Van de presentatie wordt een hand-out uitgereikt, evenals brochures / foldermateriaal van Stichting Autismetotaal.nl.

Kort samengevat blijkt uit de presentatie dat Bert (als psychiater GGZ en vader van een autistische zoon) en Arno (als orthopedagoog en onderwijskundige bij het autisme steunpunt en op een cluster 3 school) zich beiden belemmerd voelden door de instantie waarvoor zij werkten, omdat de zorg na kantoortijd ophield. Zij  leveren met hun eigen bureau zorg gericht op alle aspecten van het leven van de autist (thuis, school, werk, vrije tijd etc.), waar en wanneer dat nodig is, ook ’s avonds en in het weekend.

Zij zijn in vijf jaar tijd gegroeid naar 100 medewerkers. Deze zijn bij voorkeur daarnaast ook parttime werkzaam in zorg, onderwijs of andere relevante disciplines. Ons woonproject wordt voor hen ook pionieren. Dat neemt niet weg dat er al ervaring is opgedaan met andere woonvormen en –begeleiding. Autismebegeleiding gaat zorg leveren op maat.