De vlag in top: Hoogste punt bereikt

Hoogste punt
Op 1 juli is een vertegenwoordiging van Stichting LAT op uitnodiging van Woonpartners aanwezig bij de festiviteiten rondom het bereiken van het hoogste punt van ‘ons’ appartementencomplex Margrietlaan/Bernadettestraat. Een ongenadig brandende zon fungeert als spotlight op het hele gebeuren. Harold, Tiny, Pieter, Franka en Danny (onze contactpersoon bij Autismebegeleiding.nl) hebben de primeur om nu eens ter plekke te bekijken wat we tot nu toe alleen van de tekeningen kenden. Andere aanwezigen zijn mensen van Woonpartners, de bouwvakkers, de architect, de aannemer en wethouder Stienen, die straks samen met Ger de Wilde, de directeur van Woonpartners, de vlag in top zal hijsen.

Oplevering eind december
Zelfs nu is er nog activiteit op de bouw, de vloerenleggers moeten gewoon doorwerken, want de opleverdatum moet gehaald worden. Die is eind december volgens de aannemer. Ger de Wilde heeft even daarvoor al een beeld geschetst van kerstbomen die door de bewoners in huis gehaald worden, maar dat blijkt dus wat voorbarig. Na oplevering zal hoe dan ook eerst nog wat geschilderd, gestoffeerd en ingericht moeten worden.

Mooie woonruimte
Na de toespraken, het hijsen van de vlag en de bijbehorende champagne in de feesttent is het tijd om zelf op onderzoek uit te gaan. Twee appartementen op de eerste etage, die elkaars spiegelbeeld zijn, kunnen we al bezichtigen. Ze behoren tot de appartementen waarin onze kinderen straks gaan wonen. Het moet gezegd: dat ziet er puik uit! Ook met al dit grijze beton kunnen we al zien dat onze kinderen hier straks een heel mooie woonruimte aan zullen hebben. Het afwerkingsniveau is hoog, er zijn overal kiep-/kantelramen, de badkamer is ruim, het berghok biedt ruimschoots plaats aan wasmachine en droger en de beide slaapkamers zijn ook niet kinderachtig van afmeting. De woonkamer met open keuken heeft een mooie lichtinval en door het balkon valt er ook buiten nog wat te genieten. We waren al enthousiast over ons woonproject, maar daar gaat nu nog een schepje bovenop. Op naar de sleuteloverdracht!